Forskolen er opdelt i aldersgrupper. Holdene er på 8-12 elever.
Kør musen henover kasserne for mere info.
Forældre/barn

1-2 år og 3-5 år

I forældre/barnundervisningen giver vi børn og forældre en fælles musikalsk reference. Undervisningen giver mulighed for at påvirke hjemmets musikmiljø, så det f.eks. støtter barnets senere intrumentalundervisning.

Musik & Rytmik på rejse (daginstitutioner)Vi synger, danser og spiller på rytmeinstrumenter, leger og improviserer. Børnene stimulerer deres naturlige glæde ved at skabe, udtrykke og opleve musik.

Undervisningen er et tilbud til alle børnehaver

i en periode på 3 mdr.

Barn spiller xylofon.jpg

1-2 år og 3-5 år

Musikalsk Forskole

6 år

Her bevidstgøres de musikalske grundbegreber som

puls 

rytme 

melodi og form

 Gennem lege videreudvikler børnene sang, spil, bevægelse, dramatik og lydformning. Der lægges vægt på skabende aktiviteter, udvikling af koncentration og evnen til at lytte. Emner som i høj grad vil kunne støtte hele indskolingsforløbet.

ivette-pena-9uzFXZuhDJo-unsplash.jpg

6 år

Musikalsk forskole II

7 år

I musikalsk forskole II sætter vi fokus på elementært sammenspil med de almindelige rytmeinstrumenter, stavspil m.v.

Der bliver her skabt et solidt fundament til den kommende instumental- og sangundervisning.Hold er på 10-12 personer.

Pige spiller klaver

7 år

Musikværksted

8-10 år

For at danne bro mellem forskolen og instrumentalundervisningen tilbyder musikskolen Musikværksted

Ideen er at eleverne i mindre grupper får mulighed for at fordybe sig mere i musikken.

Med udgangspunkt i musiklokalets instrumentarium udvikles sammenspilsorkester hvor instrumenter som:

klaver, bas, trommesæt, congas, xylofon, klokkespil vil indgå.

I løbet af året vil eleverne således blive præsenteret for mange af de instrumenter man kan gå til i musikskolen.

8-10 år

Tidlig musikstart

Undervisningen sigter overordnet på at stimulere barnets umiddelbare musikglæde og videreudvikle dets musikalske anlæg. Børns musikalske potentiale er forskelligt, men generelt er det vigtigt, at det enkelte barns musiske evner stimuleres og udvikles så tidligt som muligt.

Det er en almindelig antagelse blandt psykologer og kognitionsforskere, at udviklingen af børns musikalske, rytmiske og motoriske færdigheder spiller en rolle for deres udvikling, også af andre fædigheder.

Musikundervisningen dækker over en helhedspædagogik som hjælper børnene til at bruge deres evner på alle områder og indeholder derfor et naturligt tværfagligt aspekt, som støtter alle former for indlæringsfunktioner (skrivning, læsning og matematik).

Børnene træner automatisk de redskaber som de kommer til at bruge i hele deres udvikling: motorikken, koncentrationsevnen, hukommelsen, fantasien og træning af stemme gennem sang - herunder forståelse af sammenhæng mellem sprog og rytme.

Musikundervisningen er opdelt i aldersgrupper

To af forskolens dygtige lærer
Mød Line & Ditte

Eksempel

Lisa er 7 år og synes musik er spændende.

Hun har derfor meldt sig til Musikalsk Forskole II.

Her får hun et solidt rytmisk fundament og kendskab til forskellige instrumenter. 

Musikalsk forskole = 40,- pr. gang

Pige spiller klaver
FORSKOLEN