Nadia Okrusko

Nadia Okrusko er født i Vilnius, Litauen. Hun begyndte at spille klaver som 5-årig og
studerede på Ciurlionis kunstskole i Vilnius.
Hun debuterede som solist i 2005 med Kaunas kammerorkester. I 2008, vandt hun 1.pris på internationelle Tureck J.S.Bach
konkurrence i New York, USA.
Fra 2009 til 2014 studerede hun på Rimskij-Korsakov Konservatoriet i Sankt Petersborg, Rusland,
og i 2015 blev hun optaget på kandidatuddannelsen ved Det Kgl Danske Musikkonservatorium hos prof. Niklas Sivelöv.
Som kandidatstuderende, modtog hun en række legater og vandt en pris på Konservatoriets klaver konkurrence i 2017.
Nadia har desuden optrådt som solist og kammermusiker ved forskellige projekter og festivaler i Skandinavien, Europa, samt i Kina, Mexico, USA og Ecuador.
Nadia har undervist på musikskoler og privat siden 2016, og hun fokuserer på en direkte og engagerende måde for eleverne at nå deres mål ved klaverspil - både rytmisk og klassisk.

Nadia Okrusko

E-mail : nokru@gribskov.dk